Garden Glory

Kundcase: Sociala medier

Garden Glory står för lyx och elegans med ett unikt och genomtänkt utbud av exklusiv trädgårdsdesign. I sortimentet hittar du alltifrån designade vattenslangar med tillhörande munstycken, till diamantformade vattenkannor i flera spännande färger.

Resultat:

+ 7.7 miljoner intryck

+ 12.000 följare 

+ 58.000 engagemang

Garden Glory målsättning var att växa varumärket både på nationell och internationell nivå genom att skapa en kundupplevelse utöver det vanliga. Att förstå varumärket och dess budskap var utgångspunkten i varför Garden Glory vände sig till oss på Made by Media.

 

Vi startade vårt arbete med att genomföra en grundlig nulägesanalys där vi analyserade Garden Glory’s varumärke, närvaro digitalt och målgrupp för att lägga grunden för vår strategi.

 

Vår utgångspunkt var att skapa innehåll som utmanar och väcker känslor hos följarna. Kanalerna som vi valde att fokusera på var Instagram och Facebook för att på ett effektivt sätt kommunicera bilder, videos och GIF’s på bästa sätt.

 

Resultatet av vårt intensiva arbete med att etablera Garden Glory på sociala medier är 7.7 miljoner intryck, över 12.000 nya följare och mer än 58.000 engagemang hos målgruppen.