Hit the Hay

Kundcase: Sociala medier

Ett svenskt företag som har siktet inställt på att omdefiniera sängklädesindustrin, ett kuddkrig i taget. Textilindustrin har länge dominerats av bomull som det vanligaste valet av tyg för att göra Lakan. Tyvärr är bomull ganska skadligt för miljön på grund av tung användning av vatten och kemikalier när du både tillverkar och odlar den. Hit the Hay tyckte inte om detta och gjorde därför något åt det..

Resultat:

x 7.70 ROAS (6 mån)

x 4,5 CPC (Sek)

+ 400% ökad försäljning

Hit the Hay’s målsättning var att växa varumärket nationellt och skapa en högre avkastning på deras annonsbudget. Utgångspunkten i vårt samarbete var att utveckla varumärkets sociala medier genom att producera material, hantera kanaler och ta över all annonsering på Facebook och Instagram.

 

Vi startade vårt arbete med att genomföra en grundlig nulägesanalys där vi analyserade varumärket, närvaro digitalt och målgruppen för att lägga grunden för vår strategi.

 

Vårt arbete startar alltid med data. Vårt team av erfarna experter analyserar webbplatsdata, sökbeteendet för din målgrupp och data från andra relevanta källor. Magin händer när vi kombinerar detta med vår kunskap av annonsverktygen och alla dess möjligheter. Baserat på vårt förhandsarbete genomförde vi A/B tester för målgrupp och innehåll, detta för att optimera resultatet på de annonser som vi kör på de olika plattformerna.

 

Vi förbättrar kontinuerligt resultaten från våra annonser genom att fokusera på rätt innehåll, annonsoptimering, budhantering och ROI-mätning. Vi tillämpar automatisering och maskininlärningstekniker (AI) för att överlista manuella optimeringar.

 

Resultatet av vårt intensiva arbete med att etablera Hit the Hay på marknaden är ett ROAS (Return On Ad Spend) på hela 7.70 vilket innebär att för varje 10.000 kr spenderat skapade vi en försäljning på 77.000 kr. Resultatet är baserat på de första sex månaderna av vårt samarbete där vi kontinuerligt levererat en hög avkastning på annonsbudgeten och skapat tillväxt på sociala medier.