Mäklarhuset

Kundcase: Tillväxt

Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla bostäder i Göteborg med omnejd. 1998 utvecklades Mäklarhuset till en rikstäckande kedja av fristående lokala mäklarkontor. Mäklarhuset är Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag med över 110 fristående, lokala kontor runt om i Sverige och i delar av Spanien.

Mäklarhuset

Löpande hantering

Mäklarhuset är en rikstäckande kedja med över 110 kontor runt om i hela Sverige. Under 2017 förmedlade deras mäklare ca 12 000 bostadsaffärer från norr till söder.

 

I vårt samarbete med mäklarhuset har vi tagit fram en övergripande strategi för utvalda lokala kontors digitala marknadsföring och sociala medier. Under 2018 fick vi uppdraget att ta dessa kontor till nästa nivå i sociala medier genom starka varumärkesbyggande kampanjer och retargeting mot personer intresserade av att sälja eller köpa ny bostad i respektive stad.

Resultatet blev en ökning med över 110% i antalet följare och en kraftig ökning i engagemanget med varumärket på sociala medier. Via specifikt riktade annonser kunde vi kontinuerligt öka antalet intressenter på visningarna och antalet försäljningar genom mäklarhuset.

© 2020 Made by Media Sweden AB