Varför ska ni använda er av Facebook & Google annonsering?


Idag har 98 procent av alla svenskar tillgång till internet i hemmet. Därför ser vi en självklarhet i att alla företag borde finnas här för att visa att de existerar, men tyvärr ser inte verkligheten ut så hos alla. Hur ser er verklighet ut?


Facebook annonsering

- Det är mätbart. Med andra ord kan vi tydligt få fram en detaljerad målgruppsdata med alltifrån hur många som sett er annons till vilken målgrupp som finns. All denna information är betydelsefull för oss, ju mer vi vet om er målgrupp desto mer kan vi anpassa era annonser och innehåll till vad kunden behöver och vill ha.


- Med hjälp av Facebook annonsering kan vi genomföra A/B-test, detta används för att optimera allt ifrån webbsidor till annonser. Ett A/B-test är ett experiment där två förslag testas emot varandra och ett resultat är enkelt att mäta. Budgeten spenderas sedan på bästa resultat.


- Trött på att spendera pengar på fel kund? Genom målgruppsanpassning hjälper vi er att rikta era annonser mot rätt kund. Vi kan rikta annonser till personer baserat på platser, ålder, detaljerad inriktning osv.


Google Ads

- Vi hjälper er att ta fram de mest lönsamma orden/fraserna för att matcha era annonser med de ord er målgrupp söker på. Detta kommer resultera i att vi når de kunder ni vill och när ni vill.


- Med hjälp av Google Ads kan ni välja att betala för att synas högst upp eller längst ner på Google. Ni betalar endast per klick på din annons. Vilket gör det enkelt för oss att hålla full koll på era kostnader.


- Använder era konkurrenter Google Ads? Med stor sannolikhet ja, alltså måste ni också finnas där för att ens ha möjligheten att konkurrera om era gemensamma potentiella kunder.



Facebook annonsering/Google Ads vs traditionell reklam

Traditionell marknadsföring kan vara den effektivaste metoden om din målgrupp befinner sig där. Men befinner den sig verkligen där? Läser de tidningar? Tittar de på TV?


Denna marknadsföringsmetod är oftast dyrare och svårare att mäta effekten av jämfört med den digitala marknadsföringen. Om du köper en tidningsannons vet du antalet läsare, men du kan inte vara helt hundra på att de som är intresserade av ditt erbjudande läste just din annons. Med tanke på att 98 procent av Sveriges befolkning finns på internet, har det aldrig tidigare varit så rätt i tiden, att prioritera och lägga er marknadsföringsbudget på Facebook och Google annonsering.


Läs mer om vårt erbjudande här: Vårt erbjudande



  • Instagram - svarta cirkeln
  • Facebook - svarta cirkeln
  • Linkedin - svarta cirkeln

© 2020 Made by Media Sweden AB