Rivsalt

Kundcase: Hemsida, Google & sociala medier

RIVSALT ger dig en gastronomisk upplevelse och ett nytt sätt att smaksätta maten. Produktutbudet är designat av den svenska entreprenören och designern Jens Sandringer. Jens kom på konceptet medan han ätit på en japansk Teppanyaki-restaurang i Peking, där mästarkocken rev salt över maträtterna med ett stort rivjärn och saltsten. En unik upplevelse som senare skulle bli den ursprungliga produktidén.

Resultat:

+ Responsiv design

+ Förenklad köpprocess

+ Egen miljö för B2B

Med inspiration som utgångspunkt och ett kombinerat fokus på försäljning har vi utvecklat en helt ny E-handel och hemsida för Rivsalt. I vår designprocess har vi satt användaren i fokus, genom ett användarvänligt gränssnitt och en effektiv köpprocess skapar vi en upplevelse utöver det vanliga.

 

Vi har förutom att skapa en skön upplevelse även byggt upp en miljö för distributörer där de enkelt och smidigt kan beställa större ordrar och ta del av relevant information. Denna B2B miljö har förenklat köpprocessen för Rivsalts många samarbetspartners och återförsäljare runt om i världen.

Under 2019 har vi arbetat tillsammans med Rivsalt för att lyfta deras varumärke på nationell och internationell nivå genom att skapa en kundupplevelse utöver det vanliga. Med ett helhetsgrepp över Rivsalts digitala kanaler arbetar vi med att stärka varumärket och driva försäljning digitalt.