Tweek Sweets

Kundcase: Sociala medier

Tweek erbjuder en ny typ av godis med 95% mindre socker än i traditionellt godis och upp till 50% färre kalorier. Det hela startade i ett litet kök mitt i centrala Stockholm. Varumärkets grundare, Åsa Rosén, har alltid haft en förkärlek till godsaker i alla dess former.

Resultat:

+ 2.7 miljoner intryck

+ 6.200 följare 

+ 73.000 engagemang

Tweeks målsättning var att växa varumärket på sociala medier och att etablera sig på den svenska marknaden. När vi startade vårt samarbete med Tweek fanns deras godis enbart i ett antal utvalda Coop butiker, idag hittar vi deras smarriga godispåsar på ICA, Coop och Axfood i hela Sverige.

 

Vi startade vårt arbete med att genomföra en grundlig nulägesanalys där vi gick analyserade Tweeks varumärke, närvaro digitalt och målgrupp för att lägga grunden för vår strategi.

 

Vår utgångspunkt var att skapa innehåll som framhäver varumärkets lekfulla identitet och känsla. Kanalerna som vi valde att fokusera på var Instagram och Facebook för att på ett effektivt sätt kommunicera bilder, videos och GIF’s på bästa sätt.

 

Resultatet av vårt arbete med att etablera Tweek på sociala medier är 2.7 miljoner intryck, över 6.200 nya följare och mer än 72.000 engagemang hos målgruppen.