När Falkenbergs kommun kom till oss var målbilden tydlig:
• Få fler personer att flytta till Falkenberg
• Koppla ihop personer med specifik kompetens till rätt företag lokalt
• Stärka Falkenbergs platsvarumärke
• Inspirera människor till att bo, leva och arbeta i Falkenberg
Vårt samarbete inleddes med att ta fram en kampanj från grunden med grafisk identitet, kommunikation och strategi. När den övergripande kampanjstrategin var satt påbörjade vi arbetet med att ta fram en ny hemsida för att visa upp kampanjens videointervjuer, företagen i kommunen och mer information om Falkenberg som livsplats.
En sajt för att locka och inspirera
Designarbetet grundades i att presentera och paketera kampanjens idé och innehåll på ett lockande och inspirerande sätt för att få besökarna att bli nyfikna på Falkenberg som en plats för hela livet. Sajten skulle även fungera som ett verktyg för att hitta utforska Falkenbergs många möjligheter, samt ge möjlighet att titta på intervjuer och videos på personer som har valt att flytta till och arbeta i Falkenberg.
Efter ett lyckat första år för kampanjen togs beslutet att bygga ut hemsidan till en plattform för att visa upp hela destinationen Falkenberg. Målsättningen var nu att hemsidan skulle bli Falkenbergs ansikte utåt som destination och för att genomföra detta skapade vi en hemsida som idag är en viktig del av platsvarumärket.